Drukowanie rejestru VAT wymaga pewnych ustaleń, ale daje za to duże możliwości określenia zawartości rejestrów.

Po wejściu do punktu Rejestry VAT mamy do dyspozycji wszystkie dokumenty, jakie w ciągu roku uwzględniliśmy w ewidencji VAT.

Musimy zażądać, aby program sporządził z nich rejestry dostaw (sprzedaży) i nabyć (zakupów) za wskazany miesiąc. W najprostszym przypadku podajemy miesiąc i typ VAT (dostawa (sprzedaż) / nabycie (zakup)) i uzyskujemy właściwe zestawienia.

Jednak niekiedy możemy mieć większe potrzeby. Np. gdy mamy sklep i bar albo placówki w dwóch miastach i będziemy potrzebować oddzielnych rejestrów dostaw (sprzedaży), a może i nabyć (zakupów) z tych miejsc. Dzięki warunkom, jakie możemy postawić podczas filtrowania uzyskujemy rejestry VAT w potrzebnym nam zakresie. Zakładając, że mamy np. oddzielne Konta do rejestrowania dostaw (sprzedaży) z oddzielnych miejsc połączenie operacji Rejestr i Filtr z zaznaczonym warunkiem na Konto da oczekiwane zestawienie.

Rejestr VAT tworzymy i drukujemy w
Księgi – Rejestry VAT.

Aby zobaczyć więcej komunikatów wejdź do Centrum Serwisowe – nowości.